Friday, September 16, 2011

Hostel terbaik - D'Apartment

Assalamualaikum

Sem kali nie,semua gegurl fakulti aku tinggal di asrama D'apartment
Sebelum nie dekat Taman Tasik Utama,Ayer Keroh..
Boleh laa tahan rumah kat situ..Macam rumah flat..
Kalau yang sekarang,jauh berbeza...Serius selesa...

Kali ini,student perempuan pulak yang duduk..Tak aspect macam nie kan..
Sebelum nie,lelaki yang duduk...
Aku rasa hostel yang terbaik laa sepanjang aku duduk hostel..Terasa seperti dirumah sendiri
Persekitaran ok laa..Ada pokok-pokok..Dekat dengan bus stop..pak guard & penyelia sporthing..
Tak ramai sangat penghuni..Only my faculty student kecuali budak networking dapat hostel Bunga raya

1blok ada 4 rumah sajer..Jadi kalo ada 3 blok,bermakna ada 12 buah rumah...so memang luas dan besar...
1 rumah ada 8 orang..tapi rumah aku ada import penghuni lain..jadi meriah sikit..


Luas kan..Lantai guna parket..Jadi tak laa sejuk sangat..Kalo tingkat bawah,lantai tile..
Nie kalo nak wat tarian poco-poco pun boleh..Tak pun main futsal..pun ok..
Tapi ok laa...Bilik ada 4..Setiap bilik 2 orang..Luas dan besar..Kipas atas setiap bilik..


Katil single bed punye..kayu semua..Almari pun luas..hanya ada 1 bilik yang ada bilik air dalam bilik..
Besar laa...selesa..Ini selepas di renovate semula..katil aku yang cadar zebra tue..Zebra crossing..hahha

Ada sofa sekali..Walaupun tak empuk tapi ok laa dari takda & duduk atas lantai ajer..
Tempat diskusi group,bergosip,tido,online...Kiranya ruang tamu ..Takda laa semua nak semak dalam bilik ajer kalo member datang ramai


Inilah ruang makan dan dapur sekali kat belakang tue..Peti ais tue takda laa tapi akan datang mungkin ada..Beli sendiri laa..Sepatutnya kerusi ada 8 buah,sebab ada 8 orang..Lagi 2 buah mana hilang ntah..Kalau pasal bilik air,memang banyak..Ada 4 bilik air..Kecik sikit ajer..tapi ok takda berebut-rebut nak mandi dan buat pelaburan..Boleh pilih mana bilik yang suka..Dengar-dengar,wifi akan disediakan untuk setiap rumah..Maksudnya 1 rumah,ada wifinya sendiri..Lagi bestt,boleh bukak Youtube..Jakun sekejap..

Memang selesa laa duduk sini..Udara nyaman ajer..Sejuk pulak tue..Tak ramai sangat..Ada privacy sikit laa..
Kurangnye,kedai jauh sikit..Tempat makan..Kena jalan kaki sikit..Tapi ok laa...
Nak pergi bandar pun senang sebab bus awam senang dapat..
Tak pernah aku jumpa,hostel nie laa yang paling banyak plug..setiap bilik ada 6 plug..kalo 4 bilik ada 24 plug..Kat luar ada lebih dari sepuluh plug..jadi 1 rumah ada berpuluh puluh plug..Meriah dengan plug ajer..

Konklusinya,rumah dah selesa,kalo aku blajar tak betul lagi..Haisshhhhh!! tak tau nak cakap apa..Hahahaha.
Aku tak anggap pun nie hostel,macam rumah sewa..Sebab selesa giler..

P/S: keseorangan di tinggalkan oleh roomate &housemate..sob..sob..sob..Balik laa jugak..!!






2 comments:

cikmamal said...

memang terbaEK la hostel ni..
jelez2!

biskotlemau said...

kalo ada air-cond 1 rumah..lagi terbaek...hahhaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...