Wednesday, May 11, 2011

Berlalunya Tahun 1,2nd Year Coming soon..!!

Sepanjang setahun berhempas pulas study sana,assignment sini,project nun sana,exam nun sini,,Akhirnya semua berakhir..!!  
Hooorayy...=)


 Officiallly hari ini 7Mei2011 start cuti semester selama 4bulan ..waahhh..!! lama kot..
macam2 boleh buat..macam2 boleh berlaku..Best3x..
So busy gak laa aku nak packing2 barang yg banyak nie..
susun sana sini.settlekan apa yg xsettle..
aisshhh leceh seyhh,..bosan..
kena makan dulu,tido dulu,enjoy dulu baru aku boleh packing..
i hate packed all my stuff...what the fisshhhhh...!!
so nak ambil mood packing2 nie,update laa entry baru..
sebab packing2 barang ni adalah sesuatu perkara yg membosankan..
hehehehe..=0




1st,uni life aku di Utem bersama rakan-rakan sangat best n xmudah dilupakan.
hidup dikelilingi kawan-kawan membuatkan kita enjoy ..
standard arr lau ada suka,duka,stress,marah,bengang,annoying
adat sebagai seorang student..
Dengan kawan-kawan..
Banyak gak laa aku belajar sepanjang setahun di Utem nie..
Value sebuah persahabatan,percintaan,konspirasi,Konfliks..
cewaahhh..cam kat drama plak..
tapi tue laa apa yg aku nampak based on my experience

Pada aku,sem 1 adalah beginning of the story..
mula2 daftar time minggu pendaftaran..jumpa kawan baru..
time minggu haluan siswa..dapat lagi kawan..
Bertambah lagi koleksi kawan kita..
masuk fakulti,masuk kuliah..kenal lagi kawan baru..
mulakan sesi pembelajaran macam biase..
lecturer ajar macam biase..cuma cara belajar la lain..
Kalu time skola,cikgu main suap2..lau kat U nie pandai2 laa korang..
Nak pandai n nak lebih cari sendiri..
Time Sem 1 nie la yg paling best..
Macam2 berlaku...Happening laa..
Kenangan yg paling aku ingat..

1- Ber'camping' kat DP seramai 6 org sebab tertinggal bus,tgk movie malam,tido cam pengemis temani hujan yg teramat laa lebat..It was last midterm exam..


2- Round2 kat KL cam tourist tapi sebenarnye ikut kawan nak cari kasut leather putih jer..ahahhahah =)


3- Perancangan last minute nak ke open house rumah kawan2 kat kl,seramai 5org,saiz dah cam mak2 n bapak2 org dengan hanya menaiki kereta Kancil ..Berlaku banyak kejadian yg tidak dirancang..


4- Mydin tue dah cam rumah kedua aku selepas Pangsapuri TTU sebab slalu sgt overnight.Alasan nak wat keja,xnak tido ,last2 tgk match bola..Bestt ooo..


5- 1st time drive keta auto and ronda2 melaka bersama 3 sekawan..Macam pelancong dah aku rasa..
Tgk movie ramai2 waktu malam sampai kena overnight kat Mydin sebab hostel girls xleh masok..huhuhu


6- Photoshoot beramai-ramai di area2 A Famosa,kawasan2 bersejarah..Then makan pizza ..sedaappp oo..!!


7- Gathering dinner bersama classmate di restoran tepi laut muara duyong,makan seafood and giler makan aku terhadap seafood terserlah sebab dilabel sebagai unstoppable eater..Then lepak ramai2 kat Dataran Ayer Keroh

Ada banyak lagi memory2 best tapi aku xingat sgt..Sebab banyak sangat..Nie jer yg aku ingat n besar2 punye..
Jadi kesimpulannye,Sem 1 nie sangat2 la best and aku sangat merinduinya..

Sebulan cuti,bermula laa sem 2 nie..
Macam biase..kehidupan macam biase..
setiap hari ada jer moment2 yg best & juga xbest..
Aku nak elaboratekan pun susah...
Konlusinye,sem 2 nie xberape best sangat../..
Masing2 dengan masalah masing2...
masalah peribadi,emotion konflik,study & bermacam lagi..
Dan aku rasa,aku berubah dari aku yg dulu..
Aku pun rasa sangat jauh dengan kehidupan yg happening bersama kawan2..
Kawan2 yg lain pun berubah..
Normal la kot semua tue...
Tapi yg penting semua dah berlalu..Past by past
Buat apa nak ingat balik...Simpan jauh2..ye ndak..!!

Hopefully,next sem,2nd year it will become more better & better...
Super Duper Better laaa....
Nak ingat benda yg lama,merugikan jer..
Hidup mesti ke hadapan,Bukan ke belakang..!!

umur pun masih muda...
Bak kata Nora Danish," KITA ENJOY.>!!!"



"Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present."
~Bil Keane



p/s: Gila the sims..@_@



1 comment:

Nuramira Shahreen said...

yo.. haha.. ni aku.. aku dh tukar link blog tau.. haha.. warna warni hidup ni its kind of knak2 ribena.. haha.. check it out yawwww.. haha.. mirareen1103.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...