Monday, November 7, 2011

Aidiladha kali ini

Semalam kita semua menyambut Hari raya Aidiladha or hari raya haji senang cite nye..Seluruh umat islam melakukan ibadah korban..Sebab ape,masing-masing semua dah tahu kalau orang Islam laa..Raya tahun nie,aku berbahagia sikit..Dapat beraya kat rumah ,kakak n abg ipar aku balik,makanan ada banyak..Best laaa jugak..
Walaupun tak meriah tapi ok laaa....Cuma tak best,tak ramai laa org buat korban tahun nie,..Harga lembu mahal kot..

Tahun lepas aku beraya di hostel,tak balik pun..Parent pegi tunaikan haji,kakak aku xbalik semenanjung..Cuti sikit ajer.....Bangun tido,tengok ex roomate aku masih tido lagi..lepas siapkan diri,(pakai baju basahan ajer),pegi dapur,masak air panas,rendam megi..Biase laaa,megi bujang ajer..Pastue makan sambil tengok muvie,cite syurga cinta...Tengok muvie ala-ala islamik laa sikit..Dah bosan,tido balik..Lepas tue,bila dah bangun,baca komik pulak..Akak call,ucap selamat hari raya...Macam tue laaa sambutan hari raya aku tahun lepas...Teringat kat mak ayah busy mengerjakan ibadah haji..Terharu bile mak ayah call dari Mekah..Sayang mak ngan ayah..!!! teringat kat anak-anak diperantauan ini..

Tahun ini dapat laa beraya bersama..Pakai jubah mak aku belikan masa kat Mekah sana.Tahun lepas laa beli nye,tahun nie baru aku pakai dgn akak..First time oooo pakai jubah...susah jugak pakai jubah nie...xluas untuk melangkah..kena sopan-sopan gitu...

macam penyanyi nasyid tak??hahaha..

Tahun nie,tak makan megi lagi laaa...sedara-sedara aku bagi juadah...Ayah aku pun tak susah-susah laa nak masak...Cuma ayah aku masak  Nasi Tonggeng ajer...Mesti pelik kan nama nasi ini..Yang pastinye sedap,menjadi kegemaran aku ..Hehehe...Aku tak pastie mana datangnye resepi,tapi ala-ala nasi arab..Lepas tue,bile nak makan,ayah aku tonggengkan ke dalam talam..Pastue makan laa beramai-ramai..Jadi laaa Nasi Tonggeng..Resepi tue ayah aku ajer yg tahu..aku pun xreti nak buat..

begini laa rupenye ..

Pagi-pagi lagi ayah aku dah siap masak..Kan bagus kalau aku jadi seperti ayah...Hopefully..!! Sepanjang hari,aku duk melepak baca novel - Sutera Bidadari..Petang tue akak aku balik Selangor..Esoknye flight balik Bintulu semula..Haisshhh rindu semula...Huhuhu..

Sekarang nie,aku tengah bercuti mid sem..nama ajer cuti,hakikatnye tak cuti pun..Berlambak-lambak keja sedang menanti..20% done,80% waiting list..Adoyai...Hanya mampu tersenyum jer ...Kuatkan jiwa dan mental nie...=)

Pada seluruh umat Islam,selamat menyambut Hari Raya Aidiladha..Pengorbanan yang kita buat hari ini,memberi kesan kehidupan yg akan datang,..Selamat bercuti kepada pembaca yang sedang bercuti..=)


P/S: Lama aku tak merepek nie,saja aku nak merepek..Terima kasih kerana sudi berkunjung di blog conteng-conteng yang tak seberapa sangat nie..

1 comment:

Baby Bee said...

ader blog ko ecah...hahaha best nyer...kalau tau dari dulu da follow.....nasi tonggeng ek..tak penah aku dengo ko tau tak haah pertama kali beb...anyway selamat hari raya aidil adha ecah oi..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...