Saturday, February 4, 2012

Bun's Day

Macam biasa,bercuti-cuti cenggini,aku menjadi chef kat rumah..Kali ini ditugaskan untuk membuat bun..Ini request dari makcik aku,,Katenye,kalo buat roti intinya kelapa mesti sedapkan...Jadi,aku nie yang xda keja sangat,apa lagi..Menunggu makcik aku antar kelapa parut tuk buat intinya,aku membuta dulu...Hahhahahah


Pagi-pagi aku dah buat doh rotinya...Dari pagi sampai petang jugak laa aku buat..Menguli membina muscle untuk melawan sahabat aku yang sasa....hahhahaha...Aku gurau ajer..Aku buat 1KG tepung,dapat laa 70 biji roti bun...Dua inti lagi...Kelapa dan kentang kari..Sebab aku xsuke roti kelapa...hehehhe...


Nie laa hasilnya kerja membina muscle yang aku lakukan sepanjang hari..


Bun inti kentang ayam kari..



1st bakar...Kurang menarik..


kesemuanya bun inti kelapa tue...Roti yang aku buat semua hitam-hitam hangus..
hantam sajala labuu....
ngap sudahhh..!!!


Lepas nie,planning aku nak buat roti kentang tue pulak..Pastue, roti perancis,milk loaf,raisin,chocolate,blaa...bla...blaa.....Macam laa terer sangat aku nie kan...Hahhahaha...Kalo nak resepi, macam buat doh roti kat entry aku yg mexican bun tue..same ajer..Cuma inti ajer lain dan xda topping..Tue ajer....(^_^*)







P/S: Tak sabar nak menerbangkan diri ke Bintulu..Ape menarik kat Bintulu??Any suggestion??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...