Wednesday, February 2, 2011

KesalahanKu bukan KesalahanMu

Sebagai manusia ,sentiasa ada kesalahan samada sedar atau xsedar,nyata atau xnyata,banyak atau sedikit.Tembirang la kalau ader org mengaku xpernah wat salah.Tipuuu...!!! HAhhahha...
Biase laa..lumrah manusia .Tiada yang perfect selain Tuhan Yang Maha  Esa..Dia yg memiliki kesempurnaan yg hakiki..Manusia nie,sentiasa melakukan kesalahan..Solution terbaik adalah mintak maaf..Dan cuba untuk berubah menjadi lebih positive..

Aku pun manusia biase,xlari drpd melakukan kesilapan..Kenkadang aku dah kecewakan org lain tanpa aku sedar...
Orang sakit hati ngan aku,terasa ngan aku...Aku xsedar pun tindak tanduk aku telah menyinggung perasaan orang lain..
Agak sedih,tapi aku mesti akui itu kesalahan aku.Aku xnak semua nie berlaku..
Tapi apakan daya,di luar jangkaan aku..
Mungkin semua ini takdir,dan pengajaran bagi aku..
Kesilapan kite membawa penyesalan dalam kehidupan..
Jika aku diberi peluang lg sekali,xnak aku sia-siakan..Aku xnak ulangi kesilapan lalu..
Aku terlalu polos untuk menilai dan merasainya..
Mungkin kesilapan yg lalu dimaafkan ataw dibiarkan begitu saja..
Adakah orang yg aku lakukan kesalahan ini akan memaafkan aku dan memberi aku peluang lg..??
Aku masih kurang bijak melalui selok belok cerita ini..
Aku masih perlu belajar banyak belajar..Aku mesti berubah...
Aku perlu masa untuk menghadapi semua ini...TAPI,adakah aku sudah terlambat.??
Aku masih perlu mengenal kamu,dan kamu masih perlu mengenali aku...
Tapi kenapa aku..??
Aku manusia biase yang tidak sempurna..kadangkala melakukan kesilapan..
walaupun kesilapan itu membawa kpd penyesalan ...
Walaupun ia berpunca dari aku sendiri tapi percaya laa...(lihat bawah)

Jika semalam aku melakukan kesalahan,maka hapuskanlah dengan perbuatan baik dan kamu pun menjadi terpuji....=) 
(kata2 yg aku ambil dr tenet arr..)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...