Saturday, February 19, 2011

SEMALAM.HARI INI.ESOK

Tinggal sorang2 camnie,wat aku fikir macam2...
Bukan aku sorang jer pikir camtue,yg lain pun mesty sama juga kan..
yelaa...lg2 lau dh xda keja..camnie la gamaknye..

Hidup nie aku ngatkan senaang sgt..
like a piece of cake laa..( betol ke nie)
Dulu time kecik,aku ingatkan bile dh besar,senang jer..
yelaa ...tgk pd masyarakat sekeliling..terpengaruh drama kat tv lg...
Cam hepi ending...
Boleh wat tue,wat nie,dapat tue,dapat nie..
ternyata semua tue adalah imaginasi hidup jer..
Realitinya,penuh ngan onak duri...( cam duri landak kot,xpun durian )

Apa yg kite nak,xsemestinya kite akan dapat..
Apa yg kite fikir tue baik untuk kite,tapi xsemestinya baik untuk kite..( nasihat ayah..)
Apa yg kite rancangkan,Xsemestinya terlaksana dgn jayanya,,
Semua tue hanyalah permainan hidup yg kite cipta sendiri..
yg layak meluluskannya,ialah Tuhan Yg Maha Esa..
tanpa kelulusan itu,maka tidak layak laa...

Pertemuan adalah suatu perkara yg sgt indah..
Manis cam madu pokok tualang...=)
Seronok cam main roller coaster..
Bahagia cam dpt girlfriend/boyfriend..
Teruja cam tengok UFO kat langit..
Cantik cam Lisa Surihani.. 
Itulah yg kita rasa...

Semalam akan menjadi  panduan kita untuk hari ini..
Hari ini akan menggambarkan kita untuk esok..
Esok akan menampakkan segalanya untuk masa akan datang..

Semalam juga mewarnai kehidupan kite...
Mengingatkan semula kenangan2 yg terukir bersama..
Hari ini,cuba untuk mengekalkan apa yg telah dicipta pada semalam..
Esok,mungkin menjadi kenangan yg terindah pada hari ini dan semalam..

comel ayat nie..hehhehe,,

Semalam,Hari ini,Esok berlaku dlm situasi yg berbeza..
Cuma kite perlu kekalkan atau berubah ..

Kalau aku diberi peluang,
aku mahukan semalam kekal pada hari ini dan juga esok dan selamanya..
itu pun dengan keizinan-Nya..

Sekian..~

p/s: xda idea dah..hahaahaha...






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...