Sunday, February 20, 2011

TEMAN - Mengenali realiti dunia

Takda makne kalau tanpa mereka nie-TEMAN
Macam2 nama org panggil...
Kawan..
Teman..
Sahabat..
Rakan..
Member..
Semua nie membawa maksud yang sama...
Mereka nie yg sentiasa berada disekeliling kita..
Dalam keadaan kita susah,senang,bahagia,berduka,sakit
Mereka yg berada disisi kite..
Apa-apa yg berlaku kat kita,merekalah yg slalu dpt kesan dulu..
Apa yg terbaik untuk kita,itulah yg terbaik tuk mereka

Merapatkan ukhuwah sesama manusia

Kalau zaman kecil-kecil dulu,
Situasi: di sekolah

Kawan A: " Weyh..weyh..Jangan kawan dgn Ain tue..Dia gaduh dengan kita..Dia tumbuk kita..Sakit...",kata
                    kawan A kepada kawan B&C.

Kawan B: Kenape pulak?? Dah Kau cari pasal sapa suruh..

Kawan A: "Aku tak suka kawan dengan dia..Ko pun sama,jangan kawan dengan dia..Kalau ko nak kawan 
                 dengan dia jugak,ko bukan kawan aku.." nada marah sikit dan cuba menghasut..

Kawan C: ( rasa serba salah dengan statement Kawan A nie..Kawan B&C saling berpandangan)

Kawan  B: "yela..yela..kitorang tak kawan dengan dia laa..Kite jangan kawan dengan Ain tue..",pujuk Kawan
                   B..

Ain: "eleh..sikit-sikit xnak kawan..sudah la,aku kesah ape..Ramai lagi kawan aku..sikit-sikit nak report kat
        mak ayah..Pergilah report sane..",nada yg bengang

Camnie la situasi zaman dulu-dulu..Kawan tue hanyalah suka-suka aje..Rasa xsuka,ajak kawan-kawan lain pun xsuka juga..Rase xpuas hati,Nak bilang kat mak ayah..(*Bilang la berapa banyak pun..)
Tapi tak lama pun rase camnie..Esok lusa dah baik semula..Macam situasi Ain & Kawan A,B,C..Rapat cam dulu..Kalau gaduh pun sekejap jer..Walaupun c Ain nie kaki gaduh sikit..Hahhahaha...

Bila dah besar,umur dah meningkat,pemikiranpun meningkat,
Bila sebut kawan jer,masing2 ngan opinion sendiri..
Kawan nie mempunyai value yg tersendiri..
Nak huraikannya,uhhh..!! sgt la panjang..
kalau nak dibahaskan xcukup air liur untuk dibentangkan..
Pada aku, biar kawan berjuta,musuh jangan ada..

" Dont love ur friends like a flower,bCOZ flower will die,BUT love ur friend like a river,bCOZ river will flow forever.."

" Persahabatan ibarat 1 janji yg dibuat dalam hati.Tak dapat ditulis,Tak dapat dibaca,namun Tak akan terpisah dek jarak,Tak akan berubah dek masa..SEBAB sekali kita kawan,selamanya tetap kawan."

****************************************
Mereka nie la yg mengajar aku erti persahabatan..
Walaupun tanpa ajaran cam cikgu2 kat sekolah..
mereka menjadi scanner aku...

Insyirah
Liyana
Wahab
Dorang nie aku kenal since skola rendah lagi..Even aku dah pindah sane sini..still contact lg..




Leq @Shahreen
Slalu lepak bersame2..hangout.g sawah..ronda-ronda kawasan kampung...merempit..hahhaha

Pika@ Afiqah
Temah@ Fatimah

Ramai lagi kawan time matrik aku xdpt nak upload...Dorang nie yg paling terapat..dorang paham la aku nie camna..Banyak gak memberi aku pandangan tentang hidup nie..



Mg.Atikah.Radzi.Hafiez.Izzar.Fyqa

Mereka nie semua aku kenal time di Utem..1 course,1Class,1Faculty,1Universiti..
Macam ragam2 yg dorang ader nie aku pelajari n aku fahami..
Rapat since sem1 lg...Lau cuti aku rase cam lame jer..
Lau hangout,lepak,overnight,aktiviti xsihat(copy assignment,dtg lmbt) bersama-sama..
Ader lg sebenarnye..Zul,qema, n yg lain2..Tapi aku xdpat nk upload gambar...sori sgt2...
wifi xcukup kuat...
hahhahaha.....

Wlaupapepun...
Ader yg aku xdpt nak upload gambar korang tue...xbermaksud korang bukan xspecial..
cuma xdpt nak upload jer..line prob..jgn kecil hati ya..=)
Korang tetap sahabat aku selamanya..
Korang semua yg pernah menjadi kawan aku,


THANX willing to be apart of my life..


Sekian..~






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...