Friday, July 6, 2012

The Amazing Spider-Man & AEON Bandaraya Melaka blackout

Assalamualaikum,





Sape dah tengok cite Spider-Man yang terbaru.,sila angkat tangan kiri..!!!! Hehehe..1st tayangan lagi dah tengok...Hehehe....Tak caye ?? Nahhh....buktinye....





Actually aku tak nak tengok pun coz aku kureng layan sikit cite-cite marvel nie,tapi dah terbeli,tengok jugak..Thanx to "Abah" ,"anak-anak"nya dan juga "mummy"...Plot cite nie okay,sebab aku paham jalan citenye..Before nie,Spider-Man terus jumpe dengan Mary Jane,tapi yang nie,die jumpe Gwen dulu..Spider-Man punhensem....Hahahaha....Yang paling tak boleh bla,Spider-Man kene suruh oleh auntie belikan telur organik..Keseluruhan cite nie,banyak bermain dengan emosi...Ada jugak yang sampai menangis..Tak leh nak kata apa laa camnie...Aku hati kering sikit,takda perasaan sangat tengok ii pun..Visual effect,special effect yang digunakan pun boleh tahan gempak laa...banyak guna CG..


Sape-sape yang belom tengok,silalah datang ke pawagan yang terdekat sebelum sold out...Tak rugi laaa kalo korang tengok pun...Takda laaa lepas abes cite,kat luar wayang duk sumpah macam-macam...Caye laa...=)



Lepas tue,before balik,ada laa yang nak bershopping beli mask muke...Tengah tunggu dorang dok belek-belek mask kat Sasa',aku dengan "Abah",berborak laa sambil main game fon..Tetibe ajer,pandangan aku gelap gelita...Ehhh apsal plak nie gelap semacam kan...Mata aku problem ker??? Pastue terdengar laa orang ramai yang terjerit terkejut mungkin dalam keadaan gelap. ..Rasa cuak dah nie...Jangan laa terjadi pape...


Dalam kepala terfikir,

 "cicak DR.Connor,jangan tawan kami semua...". 

Ada jugak terpikir,


ehhh jangan laa tetibe ader orang menjerit, " Ini satu rompakan,jangan bergerak ke mana-mana..!! Serahkan semua harta benda.,kalau tidak akan dibunuh...!!!!


Lepas tue semua orang terkepung kat dalam Aeon ...Lepas tue pulak,polis datang senyap-senyap,


" Kawasan ini telah dikepung,Menyerah sekarang...!!! ", guna pembesar suara...


Lepas tue ,tawanan semua menjerit tidak keruan sebab takut.Ada yang cuba larikan diri,keadaan jadi huru hara...


Terdengar laa bunyi letupan das dimuntahkan dari perut pistol si perompak..Bertalu-talu antara perompak dan polis...Keadaan semakin huru hara...Orang ramai lari bertempiaran termasuk jugak aku dan yang lain....


Masing-masing cuba menyelamatkan diri dan keluar dari kawasan maut ini.Tiba-tiba,aku ternampak sinaran cahaya samar-samar..Aku bukak mata dan orang depan bercakap sesama sendiri, "blackout laa nie,macam mana nak tutup pintu kedai,memang tak dapat tutup laaa pintu kedai macam nie "

Larrr,rupe-rupenya blackout ajer pun...Patut laa gelap tibe-tibe..Jauh betol aku terfikir....Kalo 1 kedai ajer takpe laa jugak,nie 1 bangunan AEON ..Nia kalo kat dalam lif,ehhh otak dah terfikir macam kat Final Destination dah nie...1st time laa 1 mall blackout,dengan wayang-wayang sekali blackout..

Bile nak balik,kat traffic light tue,2 buah keta bomba datang...Mungkin nak check kalo ader pape kot..Ader orang terperangkap dalam lif ker kan...Pape pun,nie memang pengalaman terbaik,susah nak jumpe mall blackout..





p/s: pengalaman hari nie lagi gempak..Alhamdulillah ,Allah panjangkan umur lagi...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...