Sunday, July 15, 2012

Percubaan yang mengecewakan

Assalamualaikum,

Percubaan aku bermain dengan tepung tidak berjaya...Ahhhh!!! Streesssnyee..!!! Lama gak laa aku tak cuba mencuba nie..Oleh kerana bosan cuti nie,aku pun membahagiakan diri mencuba pelbagai resepi..Mak aku pulak,tak abes-abes beli majalah Rasa nie..Mak,jangan laa beli buku masakan lagi...Huhuhu..

Bila aku duk belek-belek buku tue,tetibe teringin nak makan itu laa,ini laaa....So nak jadikan cerita,aku teringin nak makan cream puff...Belek-belek laa resepi dan terjadi laa cream puff macam gambar di bawah nie..Rupa jangan cakap laa...Rasa tak laa sesedap mane,tapi ade laa rase sikit-sikit cream puff tue..


muak dah aku makan ini kuih..



Semalam pulak,aku duk belek-belek lagi buku masakan tue..Teringin pulak nak makan apam polkadot tue...Apam yang tengah-tengah ada inti...Pagi-pagi aku dah merempit g pekan beli barang-barang...Semangat aku nak buat kuih nie..Memang ikut resepi laa...Bila dah kukus,ler camnie laa pulak jadinya..Ada yang merekah,inti terkeluar..Permukaan tak rata,berbukit bukau..Bila dah sejuk,tak gebu pun...Pemilik resepi cakap apam nie gebu,aku buat tak gebu pun...Macam-macam corak aku bedal..


corak yang variasi

nampak tak gebu dan berbukit bukau



Hmmmm....sedih betol tak menjadi buat kali ini...Aku pun tak tahu ape masalah...Aku silap anggaran ker..Pukul telur tak kembang ker...Rasanya semua dah tiptop..Haisshhh...nak bagi sedare mare makan pun cam segan...Lepas nie,aku nak try buat Pavlova plak...Harapan yang mengunung," PAVLOVA mesti jadi "
sebab barang-barangnye mahal...Hehhehe...








p/s: Kepada readers yang pernah buat apam polkadot nie,kenape apam nie tak gebu dan bile sejuk die mengerepotkan struktur apam nie...??


3 comments:

Nadia Salim said...

cool la 1st time ade bentok! haahaa,,

biskotlemau said...

hahhaha...2nd time buat lagi dasyat lorhh..

mai punye blog said...

erm..ak bkn nk ckp ape la kn aen..erm..ak ade gak ary tuh bwt cream puff..ermm..n cream puff ak mnjadik ok..erm..rse dye pon sodapp..erm..punye la bngge gan hasil titik peluh sndri smpay hulur kt jiran dpn blkg umah..hee...ermm..ni bkn nk bangge la..cme nk cerite je..hee..ermm..nway, pavlova kaw plak ape cter? =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...