Tuesday, July 17, 2012

Pengaruh artis You-Tube

Assalamualaikum,


Sape setuju You-Tube nie tak berfaedah??Banyak faedahnya YouTube nie..Aku pun  tak paham kenape wifi hostel aku semua nak block..Semuanya laa dorang nak block...Tak paham aku...Bila dah kat rumah nie,dapat laa aku bukak YouTube dengan bahagianya...Asalnya aku nak cari lagu Untuk Dia - Najwa Latif,lepas tue ,aku menjelajah laa lagi dalam...

Asalnya Najwa Latiff,lepas tue,jadi plak ke Ainan Tasneem,lepas tue,lagi ramai lagi artis YouTube aku meneroka..Perkara ini bukanlah sesuatu yang pelik..Memang dah semakin ramai pun artis YouTube..Asalnya mereka juz cover lagu orang saje...Tapi takkan nak cover lagu orang lain kan,mesti teringin nak orang lain buat cover lagu sendiri...Thats why,terlahirnya ramai artis YouTube nie..

Bila aku observe lagu Cinta Muka Buku nie,ramai kot yang buat cover untuk lagu nie..Mostly gitar cover..Then lagu Aku Suka Dia dan lagu-lagu yang lain juga...Masing-masing berlumba untuk buat lagu sendiri..


Ramai yang nak mengikut jejak langkah mereka..Memang ada baiknya dengan kemunculan artis YouTube nie..Boleh mewarnai industri muzik kita hari ini...Pelbagai idea-idea baru yang boleh kita lihat daripada bakat-bakat yang mereka miliki..



cinta muka buku -Najwa Latif

aku suka dia - Ainan Tasneem

be mine -Tasha Manshahar



Tapi yang aku kurang berkenan sikit laa,bila ada sesetengah masyarakat terikut-ikut dengan perkara sebegini...Mengabaikan perkara yang penting untuk menjadi popular terutama budak-budak hari ini...Budak-budak umur 6 tahun pun lagi terer main gitar dari aku yang berumur .....& aku rasa jeles...Hahhahaha...Maksud aku mengabaikan perkara yang penting tue sebab bile aku tanye kat sorang adik kat cc kampung nie,


" Minat lagu Najwa Latiff ker?? " 


" A'aa....kak Najwa Latiff kiut..Dah besar nak jadi cam dia.." tersengih-sengih budak tue.

aku tanya lagi, " Adik darjah berapa nie? ". Adik tue jawab darjah 3..LOL..Badan cenonet ajer..Kecik sangat..

aku tanya lagi, " Pekse aritu dapat no bape kat kelas? ".

" Dapat no 30.Kelas kite ader 36 orang " sambil layan lagu Kosong...


Lepas tue,aku korek-korek lagi dengan budak nie..Mesti adik nie bengkek dengan aku sebab banyak tanya....Hahhahaha..Selang 2 hari aku gi cc tue lagi,terjumpe lagi adik nie..Aku tanye akak kaunter, adik nie selalu datang situ ker,akak tue cakap setiap hari laa..Layan YouTube gak ,lagu mende ntah,aku tak pasti..


Dah besar cita-cita nak jadi penyanyi...Kalo nak jadi doktor ke,polis ke,jurutera ke sedap laa sikit nak dengarnye pun...Name pun cita-cita kan,suka hati mereka laa nak cita-cita ape ye tak...Pesanan dari cik biskotlemau,belajar leklok dulu,result bagi power,pi blaja muzik tinggi-tinggi yer..Kalo nak jadi artis,kena sekolah pandai-pandai jugak..Bukan sebab nak popular ajer taw..Ingat!! dan selamat beramal..=)








p/s : terasa macam aku dah tua sangat ajer buat entry kali nie..xP




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...