Monday, June 20, 2011

My Lovely- C.L.A.R.I.N.E.T

Hari ini,dah seminggu aku bertapa mempelajari musik..Hahahah..Bertapa di UTeM terchenta aje..Dari pagi,sampai laa tengah malam baru balik ke 'Gadong Island Resort'..Biasa laa percutian yg 'TERBAEEKK',tak boleh selalu menginap..Sekarang nie,aku mengular kejap dari latihan,jadi dapatlah aku update entry baru..Kali ini aku nak menceritakan pasal instrument yang aku main..Aku main CLARINET jer..Kalau nak tahu clarinet tue macam mana,korang pernah tengok kartun SPONGEBOB SQUAREPANT..Okay,tahukan watak SQUIDWARD tue..Instrument yg squidward main tue la yang aku main..Hahahaaha..

Ini clarinet aku..Hehehe..

Firstly aku main,macam haram aje laaa..Hancur..Tak bunyi langsung..Waahh..!! macam2 laa perasaan time tue..Macam give up pun ada..Lama jugak laa nak dapat tiup dengan bunyi yg diidam-idamkan..Bak kata lecturer Math aku time matrik dulu..Memang hancur laa..dah seminggu sekali jer latihan,semput jugak...macam persembahan Sepah kat Maharaja Lawak minggu 12,' aaahhhhhhhh semmpuuttt...!!!'
Itu dulu punye cerita time sebelum camp music nie..sekarang nie okay laa sikit..dah boleh tiup sampai 3 higher octave..Cuma sekarang nak lajukan jari jer..Baru sedap lagu yg dimainkan tue..lagi pun giler susah gak,selain nak kena gigit2 bibir2 nie,kena hafal banyak note..aaahhh merepek2gak laa..macam sotong gak laa jari aku nie..nak lajukan..Dah laa lobang2 tue mesti kena tutup penuh,kalo x dapatla bunyi yg annoying giler..Hahaha..

Music camp nie seronok gak,walaupun latuhan dari 9 pagi sampai 1,2 pagi..tapi tetap happening..Selain aku dapat belajar music dengan free nya,dapat gak aku blaja instrument lain..Petang2 pi joging,then main permainan lempar selipar..(permainan wajib utk Marching Band)..Kalo sebulan camnie,boleh kurus..Makan pun dapat free..Lagi laa meriahh..Tambahan pulak,tengok video marching band,cite Maharaja Lawak,tido,dah macam rutin wajib kitowang..hahaha..Waktu malam pulak,kampus nie macam kitowang punye..buat hingaq pun xda sapa yg marah..Takdala berperang ,bergusti dengan makcik cleaner..Hahahaha..

Selain itu,dapat jugak aku belajar bahasa negeri lain..Majoriti orang utara,cakap pun dah macam loghat utara..xpala,senang sikit nak cakap dengan orang utara..Setakat nie jer laa ..takda idea pulak..Credit to members Marching Band,korang memang happening..semua benda korang happening..lagi2 tang makan..hahaha..Semoga ukhuwah persahabatan kita ini berkekalan dan dapat mencipta kejayaan yg ' Super BAEKK PUNYAA..!! '

'selami akal,selami jiwa,selami lautan dalam'

mood: Baru lepas makan,,tapi nasi goreng tawaq habiaq aku rasa..makan aja laa labu..


5 comments:

Unknown said...

tahniah...hohoo

biskotlemau said...

hahahah...tocey2..!!

hafizulhakim said...

ada jual or tau sape2 jual 2ndhand clarinet yamaha dalam rm700?

klu ada email sy - hafizulhakim17@yahoo.com

thankz :)

hafizulhakim said...

berminat nak beli clarinet? jenama primo. harga rm800

biskotlemau said...

sudah retired laa main clarinet, hafizulhakim but not officially laa..hhehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...