Saturday, June 18, 2011

Nak cari awek,kena yang pandai masak??

Cuti semestar masih panjang lagi.Jadi berpeluang laa aku update entry baru..saja untuk share-share..Start next week,ter'busy' dengan 'sukarelanya'..Ok laa daripada melahu jer,perabehkan beras kat rumah tue..Masak nasi still failed lagi..Takpa ,banyak masa lagi untuk belajar..

Terfikir aku untuk entry nie pasal aku teringat kata-kata kawan aku yang sorang nie,Ntahlaa ,maybe taste dia macam tue,banyak songeh sangat..ikuti kisah selanjutnya..

Mamat A: Asal korang nie lambat sangat..
Aku        : Releks arr weyhh..yang ko nak emo apsal??period ape??
Gadis B  : Ntah ko nie,tak reti bersabar betol..

macam nak gaduh pun ader..tapi mamat A nie bajet bagus laa..nak act laa..

Aku      : Dah2..Ehh apa cite ko skang?? ape macam awek ko??
Mamat A: Aku dah clash ahh...
Gadis B  : Apsal pulak?? die tinggalkan ko eaa..atau ko main kayu tiga..?? hahahaha.....
Mamat A: Ehh apsal pulak aku nak main curang-curang..Alaaa die tak tahu masak laa,malas aku nak layan..
Aku        : (tercengang kejap dengan pengakuan dia,dalam hati macam2 monolog terkeluar nie)
Mamat C: Kitowang ,orang lelaki nak cari awek kena yg pandai masak,boleh jadi bini..hahaha..
Gadis B   : Kalo tak pandai masak tue,tak boleh jadi bini laa..Otak ALIEN..!!

maka,gadis B dengan Mamat A nie pun bertekak laa,menegakkan pendapat masing-masing..Yang nie bagi pendapat macam tue,Yang tue bagi hujahan macam nie..Dah macam Perang Dunia Pertama pulak aku rasa ( realitinye tak tahu pun camana keadaan perang tue).Kawan aku,si gadis B nie ,tak pandai masak.Dari form1 dah masuk asrama....Hahahha..Agak bengang la tue kot..Kawan aku,Mamat A nie perasan bagus pulak..Nak cari yang perfect jer..Takda laa kasanova,or player sgt,tapi boleh dikatakan heartbreakers jugak laa..

Aku pun terasa gak laa sebab aku nie tak pandai masak nasi..HAHAHAHA..Rumit ooo masak nasi..Kalau lain-lain takda masalah..Kalau aku masuk campur,uhhh mau aku dijadi bahan dorang kenakan..Better silence than talk..Kalau lelaki diluar sana mencari awek,camana pulak yer..lagi-lagi cari bakal bini..

Secara kemanusiaan laa,tak kan tak pandai masak terus nak ditinggalkan..Memang alien alasan Mamat A nie..Macam laa dia tue pandai masak sangat..Camana laa perasaan perempuan tue kan..Its not fair..!! Kejam..!! Dah menjadi tradisi orang dulu-dulu,kalau nak cari isteri kena yang pandai memasak,senang nak tambat hati suami sebab perutnya sudah tertambat,terikat..Tapi kalau bakal suami tak tahu nak jadi imam pada bakal isteri,apa cerita?? Low standard laa kalau tak tahu..Bakal nakhoda tapi terkapai-kapai mengendalikannya..Nak bakal bini,mesti kena perfect..oohhh WTF..


kalau macam tue,makan je kat kedai..jangan nak banyak songeh..
Kalau tak sedap,komplen macam-macam..
masin laa...tawar laa...tak sedap laa...
makan jer pandai,masak tak pandai,komplen jer lebih..
Bagi flying kick jer terus...Hahaha..

Bagi perempuan yg tak pandai masak walaupun umur dah sepatutnya ada anak 4 5 orang
jangan sedih laa..
sekarang banyak kelas masakan..baru berapa ringgit jer kalau nak belajar..
Dari masakan kampung sampai barat..desert & appetiser pun ada..
Kat internet pun berlambak-lambak resepi,teknik-teknik masakan..
toksah laa korang riso..
kalo jumpa lelaki yg macam nie,tinggalkan jer...hahha
kejam seyh aku...

Zaman sekarang tak susah pun...
Bukak pintu rumah,start enjin kereta,pi kedai makan..
tengah malam ,lapar2 pun boleh cari makan lagi..
Restoran mamak 24hours..
Duit ja laa kena kepuk2 kat poket nie..

Tapi kalo ikut realitinya,
lelaki yg pandai masak dilihat agak stylo jugak laaa..
Macho ooo..
lagi super duper sedap .....
Pengalaman aku kat rumah,antara masakan mak and ayah aku,lagi sedap yg ayah aku masak...
lagi-lagi kalo masakan yg cam gulai-gulai tue..
pperrrgghh..!!! terangkat seyhh
kalo mak aku masak,sedap jugak..yg macam goreng-goreng & sambal..

Jadi,kenalaa saling tolong menolong kalau dah kahwin..
Kalau asyik makan kedai jer,tokey balak pun boleh botak kepala
gunung Kinabalu pun boleh jadi rata..
Masak sendiri dirumah lagi berkhasiat,suci lagi bersih..

" selami jiwa,selami akal,selami lautan dalam~~ "

P/s: Bosan betul menginap di 'Gadong Resort '...mouse jauh nak pi amek,jadi xdapat laa nak highlight lebih2..





2 comments:

Unknown said...

hahah...mesti la nk cari yg pndai masak..hoho..
klu tak pndai masak..hired maid..
tp, jgn slhkn laki lau dy kawin ngn maid tu..hahha..
dari makanan tu, adanya kasih syg..itu la penting nya masakan seorang isteri kpd lelaki..ahaha

Al-hafiez Abdul Masid said...

lol..haha..no komen..baca2 smpai juling mata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...