Monday, June 27, 2011

RUNSING

Dari tajuk entry jer dah taw mood aku macam mana
RUNSING giler...
Macam-macam perkara boleh jadikan kita runsing..Serius aku mengalaminya sekarang
OMG..!!
Sekarang aku runsing giler pasal show yg akan datang..
Risau+nervous+takut = INFINITY
Aku baru aja dapat lagu...
Baru aja blaja notes-notes musik yg banyak2 tue
Kena taw istilah-istilah yg digunakan...setiap bentuk notes ada brapa beats..
Kena kira beat pulak bile main dengan instrument
Kena hafal pulak notes2 tue..
crochet,semibreve,minim.....dot..dot..dot..
A,Bb,C,D,E,F,G,A..........
Kena pantas kan jari pulak untuk mainkan lagu dengan baik & sedap bunyinya
Fingering aku plak belum pantas lagi...
Belum lagi setanding dengan yg terer -terer tue..
ala-ala semi quaver,semi demi quaver tue..ishh susah betoll..!!
aku main wind instrument-clarinet
banyak notes yg kena main sebab bermelody..
notes tinggi,notes rendah kena bulat bunyinya..tak boleh flat,xboleh sharp sgt
masa dah semakin suntuk..aku masih xboleh main lagi dengan baik..
dalam masa 2 minggu aku kena main dengan okaynya..

Esok adalah our 1st performance to introduce our band to UTeM`s community..
we are pioneer,so its not like a femous marching band..
we are not establish yet with other band among public univercity
we are still in learning process...cewaahh..!!

dan aku rasa gigi aku macam jongang laaa plak..
camana nie..nak kena pakai braces ker..??
kena laaa balik nanti pi klinik gigi..
huhuhuh...
xcun dah...kahkahkahkah..

moral of the story: susah jugak belajar music nie..nak jadi musicians konon....hehhe

bak kata sifoo aku," orang music memang berjiwa sensitive..Muka LEGEND,hati CUTE "


Clarinet Family
source : en GOOGLE

Nak read baru..read size 3 susah nak tiup....huhuhu..esok..esok..esok..oohhh TIDAKK..!!!







2 comments:

Unknown said...

relax2...hoho..ko bole tu..
aku yakin...heeh^^

biskotlemau said...

tocey..tocey..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...