Sunday, July 17, 2011

Merindui bunyi-bunyi ini

Terasa sunyi pula di hati ini..
setelah kehilangan pasti sunyi..im alone faced it
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
lumrah alam weyhh..!!
bila sunyi-sunyi begini ,teringat kembali bunyi2 yg pada mulanya agak annoying sikit
especially bag pipe..
boleh nightmare kot..
Telinga aku nie dah macam terkena bisikan bunyi2 ini pulak..
setiap kali aku balik trainning,akan terngiang2 di telinga aku..
tapi sekarang,rindu pulak pada bunyi2 ini..
aku kenalkan setiap bunyi ini yer..

ada 3 orang pipers yg main benda nie.Namanya bagpipe...terbaek kot..Aku penah try mau nak buasir pun ada..siap boleh berperang ngn makcik clearner lagi..
banyak guna angin untuk main benda nie..

Ini trumpet..agak susah laa jugak nak tiupkan..lagi2 note yg tinggi..
bibir kena main peranan kot..ada 5 orang yg main dalam MB

Ini trombone..khusus untuk orang yg tinggi dan tangan agak panjang..AKu xpernah try,but  1 days aku try jugak..


This is alto saxophone..Macam Kenny G main kot..agak senang la jugak..nak blow pun macam clarinet..

Besar gilar kot..aku pun xkuat nak angkat lama2...This is tuba.orang2 kuat jer yg terp[ilih untuk main..
bunyinya tersangat laa comel..seperti juga pemainnya..tubist..

sources: en GOOGLe

antara 4 insrument yg membuatkan telinga aku nightmare..
banyak lagi sebenarnye..
tapi nie yg selalu dekat kat telinga aku..
waahhhh rindunya...
jom main lagu i got feeling..!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...