Wednesday, July 27, 2011

Wednesday Merepek

Assalamualaikum..

Salam pembuka bicara
Aku telah ditegur oleh kawanku sendiri..
" story dah best,tapi sayang tak beri salam dulu..,kan doa sejahtera tue weyh..!! "
ok fine,aku ambil langkah positif untuk entry seterusnya..
terima kasih kepada dia..
Tocey2..!! ^_^

Lama juga aku tak update entry baru..
Bukan takda idea tapi malas nak menaip nie..
Cuti-cuti yang membosankan ini ku isikan dengan bermain The Sims3..
OMG..Aku telah addicted dgn The Sims3 nie..
Tapi sekarang dah bosan balik..
Bila bosan,bermain la balik recoder zaman skola rendah dulu
Nak main clarinet takda,recoder pun jadilaa...
Lagi-lagi time jiwa kacau,touching2 nieh,music laa jadi peneman kesedihan ini..
Cewaahh..!!
Dikala jiwa gundah gelana,touching2,sedih,aku plak dengar music Sound From A Secret Garden..
Air mata menitis dengan sendirinya...Wooooo..!!!!
serius sedihh..!! Hidup mesti diteruskan..
walaupun kerinduanku  di hati ini padamu tebal...
Bak kata kawan aku,kalau dengar music nie,bukan air mata jer mengalir,air liur,hingus pun mengalir jugak laa..
Kalau cerita-cerita sedih banyak guna lagu nie...Korang pernah dengar tue..

Semalam sahabatku, Atikah Azhar post lagu dibawah kat wall FB
Katanya,naik sem nak karaoke lagu nie..
Berduet gituu..
Serius,lagu nie sangat menyentuh jiwa aku..Sebab aku merinduinya punn,adoii..
Beribu Sesalan - Shila,Jac,Ning Baizura
Semester depan kite berduet ye Atikah ...Buat versi acoustic
Aku baru dapat chordnye..


*********

Then aku singgah2 blog kawan-kawan aku..
terjumpa plak entry dia pasal janji
Ini status dia kat FB


Mohd Izzar aku cilok ko punye gambar..PEACE..!! ^_^
Tapi memang betul pun apa yg dia cakap nie..
Aku belajar tauhid time sekolah agama ustaz aku banyak kali mentioned pasal nie..
Sebab itulah kita perlu pegang pada janji yang telah kita buat..
Sebelum berjanji,berfikir sejenak,adakah kita mampu menunaikan janji kita itu??
Promise is promise..
Kalau kite jenis yang mudah lupa,bagitaw kat kawan kita untuk ingatkan kita
So ,Insyaallah janji tak akan kita mungkirinya..

**********

Semalam aku berborak-borak dengan ayah aku..
Dok minum kopi sambil makan sukun goreng...minum petang la katakan
Paginya tue,ayah aku tergelincir kat kayu atas time nak bersihkan kat bawah bumbung
Kakinya tertendang papan siling tue,terus jatuh paku tertanggal
Petangnya berborak-borak..
Ayah aku cakap,dia dah tergerak hati tak nak naik pun kat bumbung
tapi oleh kerana taik kelawar banyak sangat..
dia pun naik jugak...yela,malang tak berbau kan..
so,ayah aku terfikir-fikir laa,.
.kalau dia ikut kata hati mesti tak terjadi incident nie..
Tapi akal cakap," naik ajer..biasa boleh,tak kan hari nie tak boleh.."
Terjadi laa begini..

Moral of the story:
Kebiasaannya kata hati adalah tepat dan betul..Sebab,apa-apa yg kita lakukan,niat bermula dari hati,nak solat pun,niat guna hati..manada guna akal,nafsu lagi jauh sekali..
Kata akal,kadang-kadang bagus,kadang-kadang disebaliknya,sebab akal boleh manipulasikan apa yg hati kita kehendak,,
Kata nafsu,serius akan bawa binasa,..Kalau nak rasa,cuba try test laa..


P/S: Cerita ini sekadar untuk dikongsi..Lagi 1,sapa ada nak jual gitar akustic..misi mencari gitar nie..^_^










No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...